بسیاری از شرکت ها می دانند که به برندینگ بهتری احتیاج دارند اما درمورد زمان شروع آن نمی توانند تصمیم گیری کنند. گرچه ممکن است چشم انداز یک برندی که به خوبی تاسیس شده است در تئوری بسیار خوب باشد اما همچنان مفهومی است که نیاز به بحث و بررسی بسیار دارد. تا زمانی که خوب بودن آن در عمل مشخص نشود نمی توان به تئوری ها اطمینان کرد.

علیرغم اهمیت پروژه ی برندینگ هنوز بسیاری از شرکت ها قادر نیستند که به صورت عملی برند خود را پیاده سازی کنند و استراتژی های برندینگ موثری داشته باشند. یکی از چالش های برندینگ طراحی یک لوگوی جذاب و شعار خیره کننده و چشمگیر است. همچنان که این موارد مهم هستند، برندینگ شرکت در هر سطح با تجربیات مشتریان نیز ترکیب می شود. از کشفیات اولیه ی آنها در مورد شرکت گرفته است تا تجربیات آنها درمورد وبسایت شما و تصمیمات خرید نهایی آنها.

۱٫ ایجاد وبسایت یا وبلاگ
به همان اندازه که داشتن یک وبسایت یا وبلاگ و به روزرسانی مداوم آن امری مهم و البته ساده است، تولید محتوای جدید و مرتبط با کار شما و اهداف خوانندگانتان نیز در جهت ایجاد حس اطمینان نسبت به شرکت شما بسیار مهم است. ایجاد یک وبسایت/وبلاگ خوب می تواند:
::   بازدیدکنندگان شما را به صورت چشم گیری افزایش دهد.
::   وبسایت/وبلاگ شما می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات مشتریان شما باشد.
::   رنکینگ و رتبه بندی سایت شما و در نتیجه شرکت شما بالا می رود. زمانی که پست های شما حول محور کلمات کلیدی خاصی تمرکز داشته باشد، با جستجوی آن کلمات مشخص، به مرور رنکینگ سئو (SEO) سایت شما بالا می رود.
::   وبسایت/وبلاگ شما میتواند محلی برای نشان دادن افراد برجسته در شرکت شما باشد لذا شما محلی مناسب برای نشان دادن وجود پرسنل ماهر و خبره در شرکت شماست که در جهت گسترش و بهبود برند شما در حال فعالیت هستند.
برای این که به شما کمک کنیم تا بتوانید پروژه ی برندینگ خود را شروع کنید، ۷ استراتژی آنلاین برندینگ از بهترین استراتژی های تجربه شده برای شرکت های سازه های مهندسی معماری را که باعث پیشرفت در برندینگ می شوند را برایتان جمع آوری کرده ایم. این ۷ تکنیک به شما کمک می کند که بازدیدکنندگان وبسایت خود را افزایش دهید همانطور که در حال برندسازی برای شرکت خود هستید.
۲٫ ایجاد صفحه ای تجاری در گوگل پلاس
با انجام یک پروسه ی ساده که می توانید از طریق تلفن همراه یا ایمیل خود انجام دهید، می توانید یک صفحه ی تجاری در گوگل پلاس ایجاد کنید. این اقدام کوچک و ساده و حضور مجازی شما می تواند وجهه و اعتبار و همچنین موفقیت زیادی برای شرکت شما ایجاد کند. از این طریق می توانید ارتباط بیشتری نیز با مخاطبان خود داشته باشید. همچنین اطلاعات مربوط به کار و خدمات خود را نیز به راحتی به روز رسانی کنید و حتی عکس های بسیاری نیز برای بهبود بعد بصری برند خود نیز در صفحه ی خود بارگذاری کنید.

۳٫ سرمایه گذاری در محتواهای ویدئویی
ویدئوها و کلیپ های کوتاه می توانند نمایشی بسیار ارزشمند در جهت نشان دادن هویت برند و شرکت شما باشند. مخصوصا این کار برای شرکت های سازه های مهندسی معماری می تواند بسیار سودمند باشد مخصوصا در جهت نشان دادن طرح ها و فرآیندهای کارشان. اگر ویدئوها به درستی به کار برده شوند، می توانند تاثیر بسیار خوبی بر مشتریان داشته باشند تا آنها بتوانند از نزدیک با آنچه که شرکت شما انجام می دهد و کار شما و هویت شما آشنا شوند.

۴٫ ایجاد یک صفحه ی تجاری در لینکدین
از آنجایی که این سایت منحصرا برای صاحبان حرفه و کسب و کار طراحی شده است، فرصت بسیار خوبی برای نشان دادن شرکت و برند شما به همگان است. با ایجاد صفحات نمایشی همچون ویترین، می توانید صفحات متفاوتی برای بخش های مختلف شرکت ایجاد کنید. این کار به شما اجازه می دهد یک تصویر و برند خاص از محصولات و خدمات خود در ذهن مردم بسازید. در صفحات سعی کنید که خدمات منحصر به فرد خود را هایلایت کنید تا با یک نگاه به راحتی دیده شوند. از آنجایی که تحقیقات نشان داده است که خریداران از لینکدین به عنوان یک منبع استفاده می کنند، در نتیجه هر چه قدر حرفه ای تر صفحات خود را بسازید، نتیجه ی بهتری خواهد داشت.

۵٫ پیوستن به گروه های جذاب برای مشتریان شما در لینکدین
علاوه بر این که می توانید خودتان صفحات نمایشی ایجاد کنید، لینکدین یک فرصت ارزشمند ارتباط با دیگران را نیز در اختیار شما می گذارد. گروه هایی را پیدا کنید که برای بخش مشخصی از صنعت سازه های مهندسی معماری تهیه شده اند و با شرکت کردن در بحث ها، بازدید از صفحات خود را افزایش دهید. نه تنها پیوستن به این گروه ها به شرکت شما اجازه می دهد که با افراد زیادی در ارتباط باشید بلکه مخاطبان بسیار زیادی پیدا می کنید که مشتاق شنیدن پیشنهادات شما هستند. با ارائه ی اطلاعاتی که در وبلاگ خود قرار داده اید و بیان منبع می توانید اعضای زیادی در لینکدین را به سایت خود رجوع دهید تا بیشتر در مورد برند شما آگاه شوند.

۶٫ میزبان تشکیل جلسات مباحث و موضوعات مختلف بودن
برای مخاطبان خود پیشنهادات خاص در نظر بگیرید تا بتوانند شرکت شما را به عنوان یک شرکت مشاور قدرتمند در نظر بگیرند و درمورد توانایی ها ی شما در حل مسائل اطمینان کسب کنند. تشکیل جلسات مباحثه یکی از راه هایی است که می توانید شرکت خود و پرسنل خبره ی خود را در معرض دید قرار دهید و در میان بحث در مورد موضوعات دیگر خدمات خود را نیز بیان کنید.

۷٫ تهیه ی مطالعات موردی “case study ” درمورد کارهای گذشته تان
بیان مثال هایی از کارهای گذشته ی شرکت بینش عمیقی در مورد نحوه ی فعالیت و فرآیند کاری، رویکردها و ارزش های شرکت شما در دید مشترین ایجاد می کند. مطالعات موردی کمک می کند تا ارزش برند شما بهتر درک شود. مشتریان می توانند بفهمند که شما با چه کسانی کار کرده اید و می توانند تشخیص دهند که آیا خدمات و شرکت شما با توجه به گذشته تان می تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد یا خیر.

برند های قوی باعث رونق کسب و کار شما می شود. شما باید استراتژی هایی را به کار برید تا بتوانند مخاطبان متفاوتی را در بر بگیرند و تجربیات مشتریان شما را شامل شوند. استفاده از استراتژیهای مختلف شما را بیشتر در دید افراد مختلف قرار می دهد. زمانی که مخاطبان درک شفافی از برند شرکت شما داشته باشند، بسیار راحت تر می توانند مشخص کنند که خدمات شما مناسب برای آنها هست یا خیر.

من علی قوامی هستم، مدرس دانشگاه، مشاور تجاری و تحلیلگر بازار و دانش‌آموخته مدارج دانشگاهی «دکترای تخصصی کارآفرینی» و «کارشناسی ارشد آمار». قصد دارم در این وبسایت، مطالب کاربردی و مفیدی را که حاصل سالها تجربه و کسب دانشم از راه اندازی چندین استارتاپ و مشاوره به بیش از 30,000 کارآفرین و فعال اقتصادی در ایران، ترکیه، مالزی، کانادا، انگلیس و استرالیا و همچنین عضویت در: «انجمن AMA بازاریابی آمریکا»، «انجمن تجارت الکترونیک ایران»، «مجمع متخصصین ایران» و «انجمن آمار ایران» می‌باشد را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *