نام دامین

انتخاب نام درست و مناسب تاثیر به سزایی در رونق وب سایت شما خواهد داشت. نام دامین (دامنه سایت) فقط به مالک آن تعلق دارد و از جمله ویژگی‌هایی است که نمی توان در آن تقلب کرد چرا که بعد از ثبت نام سایت، دیگر نمی توان آن را تغییر داد در انتخاب نام دامنه باید انتخاب کنید که منظر بازاریابی برای شما مهم است و یا منظر رتبه موتورهای جست و جو؟

از دید مارکتینگ، نام مناسب باید راحت به خاطر سپرده شود و حفظ کردن و تلفظ آن راحت باشد یا به طور کلی ساده باشد اما از لحاظ موتورهای جستجو مهمترین عامل در انتخاب نام وجود کلمات کلیدی در آن است. برای انتخاب کلمات کلیدی می توانید از اسناد و آمارهای موجود و از نرم افزار های مخصوص این کار مدد گرفت. پس زمان مناسب برای بهینه سازی وب سایت از همان آغاز کار و هنگام نامگداری سایت است که می توان با انتخاب نام دامنه مناسب قدم اول را بسیار محکم برداشت.

شرایط انتخاب نام دامنه
::    کوتاه و مختصر باشد.
::    املای ساده و راحتی داشته باشد.
::    به خاطر سپردنش آسان باشد.
::    دارای کلمات کلیدی باشد.

به صورت کلی، دامنه یکی از موارد بسیاری است که در رنکینگ سایت ها در گوگل تاثیر می گذارد. حالا می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که تاثیر دامنه بر سئو و بهینه سازی سایت در چه مواردی است و هر کدام چگونه بر این امر تاثیر می گذارد؟
   ::    سن دامنه: سن دامنه بر روی سئو سایت تاثیر دارد ولی تاثیر آن بر رنکینگ سایت خیلی خیلی کم است و تفاوت چندانی بین یک سایت نو پا و تازه کار و یک سایت چند ساله وجود ندارد.
   ::    کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی در دامنه اصلی تاثیر گذار است ولی بر سرعت بالا آمدن وبسایت در رتبه بندی آنچنان موثر نیست و آن را زیاد تسریع نمی کند.
   ::    مالک دامنه: اگر گوگل یکی از دامنه های شخصی را به عنوان اسپمر بشناسد دیگر دامنه ها و وب سایت هایی که به نام این شخص است ممکن است با جریمه هایی رو به رو بشوند.
   ::    نام دامنه، کلمه کلیدی باشد: شاید با خود اینگونه بیاندیشید که اگر دامنه شما دقیقا خود کلمه کلیدی باشد برایتان بسیار خوب است اما باید به شما بگوییم که نه تنها اثرات مطلوب شما را ندارد بلکه اگر این کار را بکنید گوگل این احتمال را می دهد که سایت شما از کیفیت چندانی برخوردار نیست.
   ::    پنهان کردن اطلاعات نویسنده: اگر اطلاعات وب سایت شما پنهان باشد گوگل فکر می کند که شما و وب سایتتان در حال مخفی کردن اطلاعات خود هستید و این به مذاق گوگل خوش نمی آید.
   ::    تغییر دائمی اطلاعات: در صورتی که اطلاعات نویسنده مرتبا تغییر کند یا فقط چند بار تغییر کند گوگل با خود فکر می کند که باید اطلاعات شما را پاک کند و این امر بر رتبه شما در رتبه بندی گوگل تاثیرات بد و منفی می گذارد.
   ::    کلمات کلیدی در زیر دامنه ها: استفاده از کلمات و عبارت کلیدی در زیر دامنه ها در بالا رفتن رتبه بندی وب سایت و بهینه سازی و سئو آن تاثیر بسیار مثبتی می گذارد.

من علی قوامی هستم، مدرس دانشگاه، مشاور تجاری و تحلیلگر بازار و دانش‌آموخته مدارج دانشگاهی «دکترای تخصصی کارآفرینی» و «کارشناسی ارشد آمار». قصد دارم در این وبسایت، مطالب کاربردی و مفیدی را که حاصل سالها تجربه و کسب دانشم از راه اندازی چندین استارتاپ و مشاوره به بیش از 30,000 کارآفرین و فعال اقتصادی در ایران، ترکیه، مالزی، کانادا، انگلیس و استرالیا و همچنین عضویت در: «انجمن AMA بازاریابی آمریکا»، «انجمن تجارت الکترونیک ایران»، «مجمع متخصصین ایران» و «انجمن آمار ایران» می‌باشد را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *