تبلیغات جذاب و خلاقانه همراه با رعایت نکاتی برای تاثیرگذاری بیشتر کمپین تبلیغاتی، از مهمترین بخش های بازاریابی پیامکی به شمار می رود. چرا که باعث می شود مخاطبان با رضایت کامل و با اطمینان در خبرنامه پیامکی شما عضو شوند. در این صورت شما میتوانید میزان موفقیت این کمپین بازاریابی پیامکی را روز به روز افزایش دهید.
برای فراگیر شدن بازاریابی پیامکی و ایجاد لیست گسترده تری از مخاطبان در پنل پیامک، باید از روش های تبلیغاتی مانند بنرها، بروشورها، اطلاعیه ها و … استفاده کنید. اما این تبلیغات زمانی تاثیر بیشتری خواهد داشت که دارای استانداردها و ویژگی های منحصر به فردی باشد. همراه ما باشید تا در ادامه به پنج راهکار مهم برای تاثیرگذار بودن کمپین بازاریابی پیامکی، اشاره کنیم.

با یک مثال ساده در ابتدا مراحل تاثیرگذاری این کمپین تبلیغاتی را شرح می دهیم.
تصور کنید در یک فروشگاه مواد غذایی یا پوشاک، قصد راه اندازی بازاریابی پیامکی را دارید و میخواهید با جمع آوری لیست مخاطبان علاقه مند، از فرصت های مهم استفاده کنید و از طریق پنل پیامک برای مخاطبان پیامک ارسال کنید.
مشتریان به فروشگاه شما مراجعه میکنند و در حین خرید، با بنر ها و تابلوهای تبلیغاتی جذابی رو به رو می شوند که برای عضویت در خبرنامه پیامکی از آنها دعوت می کند. در نهایت اگر تبلیغات شما موثر باشد، مشتریان اطلاعات خود را در اختیار شما قرار خواهند داد تا در خبرنامه پیامکی شما عضو شوند. یکی از این تبلیغات میتواند به این صورت باشد:

برای بهره مندی از ۵% تخفیف، همین حالا کلمه OFF را به شماره ****۳۰۰۰ ارسال کنید و پیامک کد تخفیف را به صندوقدار ارائه دهید!

اما این تبلیغات باید به صورت استاندارد باشد و با به کار بردن تکنیک های مختلف، گیرایی و جذابیت داشته باشد.

پنج نکته مهم برای تاثیر گذاری کمپین بازاریابی پیامکی
۱٫ فراخوان اصلی کمپین
شما باید در تبلیغات خود به صورت واضح و شفاف مخاطبان را به کمپین پیامکی خود دعوت کنید. از عبارات مهم و کلیدی در مرکز تبلیغات استفاده کنید تا توجه بیشتری به خود جلب کند. به وضوح به مخاطبان اعلام کنید که برای عضویت باید چه اعمالی را انجام دهند.

۲٫ ذکر سود و منفعت مشتریان
شما باید در تبلیغات خود به مشتریان از سود و منفعتی که پس از عضویت در خبرنامه نصیبشان می شود آگاهی دهید. زیرا سوال اصلی مشتریان این است: صرف وقت و ارائه اطلاعاتم به فروشگاه، چه منفعتی برای من خواهد داشت؟!
میتوانید برای جلب توجه بیشتر از این عبارات که در واقع بیان سود و منفعت مشتریان است؛ در تیتر نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که اگر تبلیغات شما هیچ سودی برای مشتریان نداشته باشد، آنها اطلاعاتی از قبیل ایمیل و شماره تلفن خود را در اختیار شما قرار نمی دهند و دلیلی برای اطمینان به شما نمی بینند.

۳٫ ملاحظات ویژه
بسیاری از افراد تلاش می کنند با پنهان کردن برخی مسائل از مشتریان، اعتماد آنها را از دست ندهند. در صورتی که این کار نه تنها کمکی در راستای موفقیت نخواهد کرد، بلکه مشتریان را ناراضی می کند. در تبلیغات خود باید در مرحله سوم، به این ملاحظات به وضوح اشاره کنید.
برای مثال در فروشگاه، تنها در صورتی که بالای ۵۰۰۰۰ تومان خرید انجام شود، ۵% تخفیف می گیرید. این یک مثال ساده است که بدون شک مشتریان حق دارند قبل از ارسال پیامک آن را بدانند. در صورتی که عضویت در خبرنامه پیامکی شما شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد، اجازه دهید مخاطبان بدانند. چرا که بدست آوردن مشتریان دائمی و وفادار بهتر از مشتریان موقت و غیر وفادار است.

۴٫ شرایط و تعهدات
در این مورد شما باید به حیطه مسئولیتی خود و مشتریان اشاره کنید و درباره مسائلی که در حیطه مسئولیت تبلیغاتی شما نیست، مشتریان را آگاه کنید.

۵٫ مدیریت نام تجاری
در برنامه های تبلیغاتی و خصوصاً تبلیغات پیامکی، ضروری است که مشتریان بدانند پیامک تبلیغاتی از چه مرکزی و با چه نام تجاری ارسال شده است. این مسئله باعث افزایش اعتماد و اطمینان مشتریان می شود و در فراگیر شدن نام تجاری شما نیز بسیار تاثیرگذار است.

با رعایت این استانداردها میتوانید میزان رضایت مشتریان و تعداد افرادی که با اطمینان و اراده کامل عضو خبرنامه پیامکی شما می شوند را افزایش دهید و کمپین بازاریابی خود را تاثیرگذارتر کنید. در این صورت می توانید از طریق سامانه پیام کوتاه، به مشتریانی که شما را به خوبی میشناسند ارسال پیامک کنید و فروش خود را حتی در روزهای تعطیل نیز حفظ کنید!

من علی قوامی هستم، مدرس دانشگاه، مشاور تجاری و تحلیلگر بازار و دانش‌آموخته مدارج دانشگاهی «دکترای تخصصی کارآفرینی» و «کارشناسی ارشد آمار». قصد دارم در این وبسایت، مطالب کاربردی و مفیدی را که حاصل سالها تجربه و کسب دانشم از راه اندازی چندین استارتاپ و مشاوره به بیش از 30,000 کارآفرین و فعال اقتصادی در ایران، ترکیه، مالزی، کانادا، انگلیس و استرالیا و همچنین عضویت در: «انجمن AMA بازاریابی آمریکا»، «انجمن تجارت الکترونیک ایران»، «مجمع متخصصین ایران» و «انجمن آمار ایران» می‌باشد را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *