الفبای بازاریابی

بازاریابی الکترونیک یا دیجیتال مارکتینگ، به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی همانند رایانه شخصی، تلفن هوشمند، کنسول بازی و … منتشر شده و از طریق آن به جذب مخاطب پرداخته می‌شود. همچنین این نوع بازاریابی در کانال‌ها و بسترهای الکترونیکی متنوعی همانند وب‌سایت، پست الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی عملیاتی می‌شوند. در ادامه به بررسی روند راه‌اندازی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (الفبای بازاریابی دیجیتال) از ابتدا تا انتها می‌پردازیم:

طراحی سایت
وب‌سایت هویت برند شما در فضای آنلاین است؛ ساختن سایت با طراحی و کاربری مناسب برای کاربران، مرحله اول از موفقیت دیجیتال مارکتینگ است.

طراحی ریسپانسیو
۶۷ درصد کاربران وب‌سایت، علاقۀ بیشتری به سفارش در سایت‌های دارند که سازگار با موبایل هستند.

تعداد صفحات
وب‌سایت شرکت‌هایی که بیشتر از ۳۰ صفحه هستند، هفت برابر بازدید بیشتری نسبت به سایت‌هایی که ۱۰ صفحه هستند، دارند.

آنالیز دیتا
شش درصد از میانگین بودجه مارکتینگ برای آنالیز دیتا مصرف می شود؛ تا شما مطمئن شوید هزینه‌ای که کرده‌اید به صورت درست مصرف شده است.

کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک اشاره دارد به تکنیک‌هایی که بازدیدکنندگان خود را تشویق به خرید سرویس و محصولات می‌کنند.

نرم‌افزار موبایل
اشخاصی که دارای اسمارت‌فون هستند و اپلیکیشن برند شما را دانلود کرده‌اند ۴۰% بیشتر از محصولات و سرویس‌های شما خریداری می‌کنند.

پیام کوتاه
۹۸ درصد از پیام‌های ارسالی باز می شود؛ ۹۰ درصد استفاده کننده‌های موبایل پیام کوتاه خود را در ۱۵ دقیقه اول بعد از ارسال باز می کنند.

تبلیغات موبایلی
پیش‌بینی می‌شود درآمد تبلیغات موبایل در سال ۲۰۱۷ به میزان ۴۲ میلیارد دلار برسد.

ایمیل مارکتینگ
۸۹ درصد از بازاریابان می‌گویند ایمیل اصلی‌ترین راه برای رهبری کمپین‌هاست.

نمایش تبلیغات
۲۴٫۷ درصد از کاربران آنلاین آمریکا تبلیغات را مشاهده می‌کنند.

پرداخت کلیکی
۶۴٫۶ درصد از پرداخت‌های کلیکی باعث به ثمر رسیدن تبلیغات هدفمند می‌شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو
۷۰ درصد لینک‌هایی که از جستجو کلیک می خورند، به مسیر درست هدایت می شوند.

لینک‌های معرفی شده
۶۵ درصد از تجارت جدید شرکت‌ها از لینک‌های معرفی شده بدست می‌آید.

بازاریابی توسط تولید محتوا
محتوا اصلی‌ترین بخش مارکتینگ است؛ محتوای خوب شامل ویدئو، عکس و مطلب مناسب در مورد برند شماست.

تبلیغات وایرال ویدئو
بعد از تماشای ویدئو تبلیغاتی و بازاریابی یک برند، محصولات آن شرکت ۱۲ درصد بیشتر خریداری می‌شود.

بلاگ
بلاگ ۴۳۴ درصد بیشتر از صفحه اصلی سایت و ۹۷ درصد بیشتر از لینک های تبلیغاتی بازدید دارد.

اینفوگرافیک
تجارت‌هایی که از اینفوگرافیک استفاده می کنند ۱۲ درصد ترافیک بیشتری نسبت به کمپانی‌هایی که اینفوگرافیک استفاده نمی کنند، دارند.

پخش زنده در سایت و وبینار
۶۱ درصد از بازاریابانی که B2B کار می‌کنند، اعتقاد دارند وبینار از پرتأثیرترین تاکتیک‌های بازاریابی است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی پرقدرت‌ترین پلتفرم برای رونق بخشیدن به تجارت شما هستند.

  • ۸۲ درصد از مشتریان می گویند: فیسبوک جای مناسبی برای ایجاد جذابیت یک برند.
  • ۶۴ درصد از اشخاصی که از لینکدین بازدید می‌کنند، به سایت شرکت شما مراجعه خواهند کرد.
  • ۵۰ درصد ترافیک موبایل، از ویدیوهای یوتیوب است.
  • ۴۴ درصد بازاریابان، مشتری‌ان خود را از توئیتر بدست می‌آورند.
  • ۲۱ درصد از پست‌های پربازدید پینترست، سبب خرید آن محصول می‌شود.
من علی قوامی هستم، مدرس دانشگاه، مشاور تجاری و تحلیلگر بازار و دانش‌آموخته مدارج دانشگاهی «دکترای تخصصی کارآفرینی» و «کارشناسی ارشد آمار». قصد دارم در این وبسایت، مطالب کاربردی و مفیدی را که حاصل سالها تجربه و کسب دانشم از راه اندازی چندین استارتاپ و مشاوره به بیش از 30,000 کارآفرین و فعال اقتصادی در ایران، ترکیه، مالزی، کانادا، انگلیس و استرالیا و همچنین عضویت در: «انجمن AMA بازاریابی آمریکا»، «انجمن تجارت الکترونیک ایران»، «مجمع متخصصین ایران» و «انجمن آمار ایران» می‌باشد را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *